Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie techniczne?
Dobre i poprawne zgłoszenie problemu zapewnia sprawniejszą i szybszą jego realizacje.
Każde zgłoszenie powinno zawierać maksimum szczegółów oraz najlepiej zostać wysłane z autoryzowanego adresu e-mail.
Należy uwzględnić następujące informacje w zgłoszeniu:
- której usługi dotyczy problem (konto hostingowe o loginie, serwer VPS o nazwie, domena o nazwie)
- jaka serwis sprawia problem? (strona WWW, poczta, baza danych, DNS)
- w jakich domenach jest problem (całe konto, wybrana domena)
- szczegółowy opis problemu (co chciano zrobić, przebieg procesu, miejsce wystąpienia problemu)
- w przypadku problemów z pocztą
- czy problem występuje przy odbieraniu czy wysyłaniu poczty
- czy używany jest program antywirusowy, jeżeli tak to jaki
czy problem występuje także na innych komputerach (jeżeli można to sprawdzić)
jeżeli pojawiają się błędy - print screen błędów lub pełna treść błędów
- jeżeli problem występuje w programie podłączającym się do serwera, jak np. klient pocztowy, klient FTP, prośba o podanie jego nazwy, jak również konfiguracji, której użyto (nazwa serwera, port, typ połączenia)
- jeżeli problem występuje na stronie internetowej, należy podać link tej strony