Jakie informacje powinno zawierać zgłoszenie techniczne?

2013-3-24 | Widoki: 969

Dobre i poprawne zgłoszenie problemu zapewnia sprawniejszą i szybszą jego realizacje.

Każde zgłoszenie powinno zawierać maksimum szczegółów oraz najlepiej zostać wysłane z autoryzowanego adresu e-mail.

Należy uwzględnić następujące informacje w zgłoszeniu:

  • której usługi dotyczy problem (konto hostingowe o loginie, serwer VPS o nazwie, domena o nazwie)
  • jaka serwis sprawia problem? (strona WWW, poczta, baza danych, DNS)
  • w jakich domenach jest problem (całe konto, wybrana domena)
  • szczegółowy opis problemu (co chciano zrobić, przebieg procesu, miejsce wystąpienia problemu)
  • w przypadku problemów z pocztą
    • czy problem występuje przy odbieraniu czy wysyłaniu poczty
    • czy używany jest program antywirusowy, jeżeli tak to jaki
  • czy problem występuje także na innych komputerach (jeżeli można to sprawdzić)

  • jeżeli pojawiają się błędy - print screen błędów lub pełna treść błędów

  • jeżeli problem występuje w programie podłączającym się do serwera, jak np. klient pocztowy, klient FTP, prośba o podanie jego nazwy, jak również konfiguracji, której użyto (nazwa serwera, port, typ połączenia)
  • jeżeli problem występuje na stronie internetowej, należy podać link tej strony

Powrót do listy